zondag 1 juni 2014

CU top zwijgt al maanden over eigen leugens over PVV

Op 26 maart schreef ik een stukje naar aanleiding van een artikel met onwaarheden van de CU top over PVV standpunten. Frappant is dat zij hun artikel de titel ‘waarom wij niet zwijgen’ meegeven en dat men na mijn inhoudelijk commentaar tot nu toe gewoon hun mond houdt. Het gemakkelijkst is het om geen inhoudelijke reactie te geven, al is dit een teken van zwakte. Vooralsnog kan ik dan ook niet anders concluderen dat de CU hun eigen leugens in de lucht houdt. De geloofwaardigheid van Gert-Jan Segers, die zelf zegt van het inhoudelijk debat te houden heeft averij opgelopen. Wel zijn er op twitter enige schermutselingen geweest tussen enkele CU politici, andere belangstellenden en mij. Ook werd mijn oproep aan de predikanten Arnold Huijgen en Roel Kelder om eens nader een exegese te maken van Jesaja 5:20 in het licht van de CU opvattingen genegeerd of op een simpele manier van tafel geveegd. Op sociale media zie ik gelukkig ook veel steun en goed inhoudelijk commentaar op mijn bevindingen. Landelijke en de lokale krant de Bunschoter willen geen aandacht geven aan mijn artikelen en laten zo ook de leugen liever regeren. Natuurlijk zal de CU nooit toegeven dat hun artikel ongenuanceerd is en onwaarheden bevat. De ander in de politiek gelijk geven is nu eenmaal een doodzonde, hiermee tegelijk mijn eigen gelijk relativerend had ik van met name de CU voormannen meer inhoudelijk commentaar verwacht. Nogmaals de leugen regeert, het is niet anders…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten