woensdag 4 januari 2012

Nieuwjaarsreceptie 2012: Alleen Maria Zwaan kreeg een zoen

Hoewel ik niet altijd even veel zin heb om mijn gezicht te laten zien op de nieuwjaarsreceptie van onze gemeente was het toch wel weer leuk om aanwezig te zijn. Als SVP’ers hadden we ons opgesierd met het Spakenburger sjaaltje waar velen jaloers naar keken. Toen ik meldde dat deze te verkrijgen was bij een lidmaatschap van de SVP verdween het enthousiasme als sneeuw voor de zon bij diegenen die ook zo’n mooie sjaal wilde hebben. Hoewel de SVP de LOS had laten weten niet zo gecharmeerd te zijn van het feit dat zij haar website http://www.omroepspakenburg.nl/ gebruikt voor politieke doeleinden (een eenzijdig huilie huilie verhaal van Emmy over onze vragen aan haar betreffende integriteit in plaats van beschuldigingen) en wij niet zo enthousiast waren om voor de camera te verschijnen wist de goedlachse Tijmen mij toch te strikken. Tijmen zei mij toe dat hij zijn best zou doen om dit verhaal van hun website af te krijgen hetgeen nog gelukt is ook zo zag ik vandaag. De visie van Emmy is nu alleen nog te lezen op de CU website, dus daar waar hij thuishoort. Ik deelde hem mee dat de SVP zich in 2012 zal proberen in te zetten om EHBO lessen voor de jeugd te laten geven in samenwerking met de scholen en de lokale rode kruis. Verder wat clichés over oppositie voeren en goede gezondheid wist ik nog onvoorbereid de ether in te krijgen. Er kwamen toch nog verbazend veel mensen op mij af om de hand te schudden. Een daarvan was de charmante Maria Zwaan, die ik netjes vroeg te kussen tijdens de wensen hetgeen zij zichtbaar goedkeurde. De speech van Melis leek op het eerste gezicht wat apolitiek, maar was bij goed luisteren toch een propagandapraatje voor de coalitiepartijen. Ex informateur professor Schuurman ontmoette ik ook, over de islam en zijn vreemde ideeën daarover hebben we maar niet gesproken. Persoonlijk hoop ik dit jaar een boek uit te geven waarin ik mijn stukjes die ik de afgelopen 10 jaar geschreven heb in nieuwsbrieven en weblogs bundel met nog meer opinies en nieuwtjes over het afgelopen decennium in de vorm van memoires. We zullen zien of deze wens uitkomt. Er is ook in 2012 genoeg werk aan de winkel voor de SVP en het is fijn dat ik dat met een gemotiveerd team mag doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten