donderdag 16 augustus 2012

Zomercolumn

Ja het is een echte zomer dit jaar, komend weekend loopt de temperatuur op tot boven de dertig graden. De verkiezingskoorts is ook al waarneembaar, vooral op twitter is de woordenstrijd goed te volgen. Het is niet moeilijk om af te geven op andere partijen of politici. Soms doe ik daar aan mee, beter is het om geen energie te steken in de mankementen die je ziet bij collega politici. Onlangs stelde Andries Nicolai mij nog de vraag wat ik tegen CU politici heb. Het is dan verleidelijk om hier diep op in te gaan, maar beter is het de tijd en energie te steken in positieve zaken. Zolang Andries niet geïnteresseerd is in mijn boek ‘Van slippendrager tot lokale Wilders’ zal hij dergelijke domme vragen blijven stellen. Overigens heb ik hem gecomplimenteerd met zijn objectieve voorzitterschap van de vertrouwenscommissie herbenoeming burgemeester. In de pers viel het bericht op van de rechtszaak tegen het Trekker Trek feestje op Eemdijk. Dit is dan Nederland op zijn smalst. Decennia hebben er trekkers gereden in Eemdijk en nu protesteert een natuurbeweging tegen de verstoring van de rust. Ooit broedende kievieten of jonge grutto’s gezien in augustus? Ik niet, enfin je hebt allerlei soorten mensen die om allerlei redenen om aandacht vragen. Hero Brinkman is ook zo iemand. Eerst moet hij zo nodig een Burgerpartij beginnen en even later wil hij weer verkering met het restant van Trots op Nederland. Ik voorspel 0 zetels voor zijn splinterbeweging, die voornamelijk bestaat uit gelukszoekers. Ik begin steeds meer te begrijpen waarom de PVV een streng selectiebeleid heeft. Het reces heb ik gebruikt om een recensie te schrijven van een boekje over de ideologie van de PVV. Ik kreeg hiervoor zelfs een compliment van de befaamde arabist Hans Jansen. Ook heb ik een boek van de positie van vrouwen in de islam gelezen van de Belgische Anke Van dermeersch. Dit is een erg goed boek, dat door de politiek incorrecte opmerkingen over de islam nogal geboycot wordt. De islamcriticus en docent wiskunde Frans Groenendijk heb ik ook ontmoet en we hebben onze boeken uitgewisseld. Binnenkort doe ik dat ook nog met Chris Aalberts die een boek over de achterban van de PVV heeft geschreven. Hij heeft mij onlangs geïnterviewd en ik ben benieuwd of ik nog in zijn boek voorkom. 12 september zit ik weer op het stembureau, ben gelukkig geen voorzitter meer en mijn stem zal uitgaan naar de PVV waarom, dat vertel ik later nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten