maandag 19 augustus 2013

Damvakantie Hoogeveen

Na het toernooi in Praag was mijn strippenkaart om zonder partner op vakantie te gaan vol geraakt en resteerde er nog maar 1 optie. De vrouw meenemen, dat lukte ten slotte en we belandden op een rustige mini camping in de omgeving van Hoogeveen. Mijn deelname liet ik nog even afhangen van de weersverwachting en de sympathieke organisator Bruins had hier alle begrip voor. Ondertussen kon ik dus mooi de hobby's dammen en fietsen combineren. Het is leuk om mee te doen en bekende en nieuwe mensen te ontmoeten in de damwereld. Tijdens het fietsen in de omgeving valt mij op dat er vaak spontaan gegroet wordt, blijkbaar is dat een gewoonte, overigens geen slechte. Wel vind ik de rotondes naar de speelzaal zeer fietsonvriendelijk. Je moet echt uitkijken voor het jakkerende autoverkeer. Wellicht kan Bruins dat in zijn contacten met de wethouder nog eens doorgeven om de belangen van fietsende dammers te behartigen. Mijn indruk van de organisatie is goed, de website is actueel en er worden veel foto's en verslagen gemaakt. Men timmert hier in Drenthe goed aan de weg. De partijen tegen Groenendijk en Ndonzi heb ik verloren, maar daar staan een aantal mooie winsten tegenover. Vooral de vier punten als cadeau voor de verjaardag van mijn vrouw op donderdag smaakten goed. Het toernooi is wat mij betreft dus al geslaagd en wellicht voor herhaling vatbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten