maandag 31 oktober 2011

CU en islam blijft slappe hap

Vorige week woensdag was ik bezoeker op de openbare ledenvergadering van de plaatselijke kiesvereniging van de CristenUnie in Bunschoten. Eerder schreef ik al over de CU, Segers en de islam. Hiervan is het niet zo zinvol om veel te herhalen, ik verwijs hier slechts naar een link op het archief van het Pim Fortuyn forum http://www.pim-fortuyn.nl/pfforum/topic.asp?TOPIC_ID=74401&SearchTerms=peter,frans,koops In de aanloop van deze avond was er contact geweest met Segers over de organisatie van een debatavond, maar Segers had vooral moeite om met Ben Kok in discussie te gaan. Daar dit in eerste instantie een zaak is tussen Ben Kok en Gert-Jan Segers vind ik het wel jammer dat in de beeldvorming het beeld zou kunnen ontstaan alsof ik geen zin had in een debat. Ach heel veel motivatie had ik ook niet om naar de bijeenkomst te gaan. Wel was ik benieuwd of Segers iets nieuws te melden had over de landelijke CU koers met betrekking tot een opkomende islam in West-Europa. Zoals ik al verwachtte hoorde ik geen nieuws in de toespraak van Segers. Een samenvatting hiervan is te lezen via de link http://bunschoten.christenunie.nl/k/n6018/news/view/494444/50529/de-ChristenUnie-is-de-partij-van-de-vrijheid.html In een opiniĆ«rend artikel had ik eerder geschreven dat er veel kiezers weglopen bij de CU omdat zij een slap islamstandpunt hebben. Op mijn vraag aan Segers of er nog bezinning is op haar standpunt zei hij op een politiek correcte wijze dat er iedere dag bezinning is, maar op de avond hoorde ik dat de CU slechts wil weten van een geestelijke strijd waarin er een opdracht ligt voor ons om slechts te bidden voor  moslims en dat de agressieve ideologie van de islam alleen met gevouwen handen mag worden getemperd. Over het inzetten van politieke middelen wil de CU niets weten. En hiermee is de patstelling met andere partijen als SGP en PVV en de lokale Spakenburgse Vrijheidspartij zichtbaar. Op de avond mistte ik een goeddoordachte en evenwichtige visie op de islam. De meerderheid in de zaal vond de islam voor 80% een religie en maar 20% een politiek systeem, en de vraag of dit niet eerder omgekeerd zou moeten worden kwam nauwelijks aan bod. Ook vond ik het een matig idee om een eigen standpunt te verdedigen tegenover andere politieke partijen zonder iemand van die andere partijen uit te nodigen voor discussie. Op deze wijze krijgt zo’n avond natuurlijk een erg ‘incestueus’ karakter waarin de neuzen allemaal dezelfde kant op wijzen. De avond had veel interessanter kunnen zijn door enkele andersdenkenden en meer islamkritische geluiden uit te nodigen. En wat te denken van ex-moslims die de islam hebben verlaten. De CU hield haar standpunt hoog dat voor de islam op basis van godsdienstvrijheid alle rechten gelden voor haar en dat het absoluut niet nodig is de grondwet te wijzigen om dit als politiek middel in te zetten om de opkomst van het mohammedanisme te temperen. Met deze slappe hap zal de CU weggelopen kiezers niet terugkrijgen zo voorspel ik. Landelijk trekt de CU op met partijen als Groenlinks, D66 en de PvdA bij dossiers als immigratie islam en de multiculturele samenleving. De christelijke cultuurrelativisten willen niet inzien dat als alle culturen gelijkwaardig zijn kannibalisme slechts een kwestie van smaak is. Bon appetit!
Grote vriend Ben Kok was ook als bezoeker aanwezig al had hij graag in een discussiepanel gezeten. Lees hier zijn verslagen en ongezouten mening over de CU en haar islamstandpunt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten