woensdag 4 juli 2012

Kanttekeningen over het gedachtegoed van de PVV, repliek op Jan Jaap de Ruiter

De eerste keer dat ik de naam van arabist Jan Jaap de Ruiter hoorde was op mijn fietstocht met Clement Le Corbeau @LeCorbeau_C in september 2011. Wij fietsten toen samen naar Antwerpen voor een debat met Filip deWinter met onder andere de voorman van sharia4belgium Abu Imran. Lees het verslag ‘Op de fiets naar Mekkantwerpen via de link http://pfkoops.blogspot.nl/2011/10/op-de-fiets-naar-mekkantwerpen.html Bij thuiskomst las ik de website van Jan Jaap http://www.janjaapderuiter.eu/ en begon ik hem te volgen op twitter @janjaapderuiter. Interessant is dat hij ook het boek van Martin Bosma (PVV) recenseert. Ik had over dat boek met als titel ‘De schijnelite van de valse munters’ ook wat geschreven. Zie bijlage 1. In deze bijlage wordt natuurlijk al het een en ander genoemd over het boek. Ik heb deze bijlage gemaild naar Jan Jaap de Ruiter. Ook moest ik denken aan mijn speech tijdens het symposium van 9 april 2009 over Politiek en Populisme. Zie bijlage 2, waarvan ik niet zeker meer weet of ik die ook naar de Ruiter heb gestuurd. Ik mailde hem mijn input, zodat hij er misschien iets aan had voor zijn boekje over de ideologie van de PVV. Ik vernam niets van de hoogleraar, wel was er ondertussen het nieuws dat hij een student blij gemaakt had met het cijfer 10 voor een scriptie. In die scriptie werd het gedachtegoed van de PVV als fascistisch bestempeld. Dit nieuws haalde de landelijke pers. Lees hier het hele artikel in PDF formaat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten