donderdag 29 oktober 2015

Kort interview RD: 'Wilders is als de profeet Elia'

Deze week werd ik gebeld door een enthousiasten journalist van het Reformatorisch Dagblad met de vraag of er een verband bestaat tussen het verbale geweld van Wilders en het fysieke geweld van burgers die in verzet willen komen bij de stroom van vluchtelingen. Hieronder de tekst die samengesteld is na een telefonisch contact en hier het artikel in de krant.
Peter Frans Koops, raadslid voor de Spakenburgse Vrijheidspartij (1 van de 19 zetels in de raad) in de gemeente Bunschoten. De partij van Koops, zelf gereformeerd vrijgemaakt, is verwant met de PVV. 
„Je kunt Wilders de schuld van agressie-incidenten zoals in Woerden niet in de schoenen schuiven.  Hoewel ik me niet altijd kan vinden in de toon van Wilders, deel ik zijn anti-islamstandpunten. De onrust vorige week tijdens een bijeenkomst in het Brabantse Steenbergen heeft ermee te maken dat veel mensen het zat zijn. De afgelopen decennia zijn de grenzen wagenwijd opengezet. Vluchtelingen worden in de watten gelegd. Onlangs werden in Spakenburg ook nog meer dan honderd vluchtelingen een paar dagen verwend. Ze krijgen lekker eten, op zondag wordt voor hen een partij voetbal georganiseerd. Ik zie Wilders als een profeet Elia. Die waarschuwde op de berg Karmel tegen afgoderij. Zo verzet Wilders zich tegen de islamisering. Veel dominees zijn te bang. Ze durven zich niet tegen het mohammedanisme uit te spreken. Demonstranten die een asielopvang belagen, handelen tegen onze Grondwet. Moslims die in asielzoekerscentra christenen lastigvallen, handelen in lijn met de opdracht van Mohammed. Denk daar maar eens over na. Ik neem geen blad voor de mond. Pas werd ik door een jongere uitgemaakt voor vuile nazi. De voorzitter van de lokale Christelijke Arbeiders Partij (CAP, 2 van de 19 zetels) verwijt me haatzaaien. Hij vergeleek me pas met Hitler door te zeggen dat ik op een man met een snorretje lijk. Ik overweeg aangifte tegen die voorzitter te doen. Ik laat mijn kiezers niet beledigen.”

1 opmerking:

  1. Mooi stukje Peter, jij ziet Geert Wilders als profeet, zo zie ik dat ook en ik zie Pim Fortuyn en Theo van Gogh ook als profeten. Als de christelijke 'leiders' niet naar zulke oprechte mensen als deze drie willen luisteren naar wie luisteren ze dan? Naar de heidenen? Ik neem net als jij Peter ook geen blad voor mijn mond!!!

    BeantwoordenVerwijderen