dinsdag 17 december 2013

Terugblik marathonzitting raad

Afgelopen maandagavond kwam er een einde aan een marathonzitting die de donderdag ervoor was ingezet. Het belangrijkste item van donderdag was de bespreking van de horecanota. Onderdeel hiervan was een besluit over de openingstijden van de uitgaansgelegenheden, u weet wel de door een iets te enthousiaste SGP genoemde catacomben van satan. Vooral op Facebook was de groep 'Verruimingstijden sluitingstijden Spakenburg' prominent met discussie, meningsvorming, spot en uitdaging bezig. Overigens jammer dat van de inmiddels ruim 800 leuk-vinders er maar drie jongeren het ook leuk vonden om naar het gemeentehuis te komen. Als SVP kozen we voor vrijheid voor de ondernemer en burger. Ook namen we het advies van de kwaliteitskring,horeca en de politie over. De grote partijen CU en CDA draaiden de klok echter letterlijk een half uur en figuurlijk zelfs meer terug door te kiezen tegen verruiming van de sluitingstijden. Bovendien moet de jeugd binnenkort voor 24.00 uur binnen zijn. De argumentatie van de grote christelijke machthebbers (op Twitter uitgedrukt als machtspolitiek) was flinterdun, onrealistisch, onverstandig en vooral gebaseerd op wensdenken. Enfin, de race is gelopen en er resteert slechts de oproep voor de jeugd om zoveel mogelijk naar de stembus te gaan om in ieder geval NIET te stemmen op CU en CDA willen zij in de toekomst wat langer van het uitgaansleven genieten. Als de jeugd aan de zijlijn blijft klagen over de politiek en niet gaat stemmen zal er waarschijnlijk niet veel veranderen aan dit orthodoxe beleid.
Verder had de raad de mogelijkheid om wensen en of bedenkingen te uiten over het zoveelste voorgestelde samenwerkingsverband. Ditmaal de coƶperatie O-gen. Wij hadden erg veel bedenkingen over deze ontwikkeling die eerder de zelfstandigheid van Bunschoten in gevaar brengt in plaats van dat dit deze verstevigt. Politieke partijen kunnen een grote mond hebben over de zelfstandigheid van Bunschoten, maar tegelijk tegen hun eigen gepreek in handelen. Bij de SVP loopt het spreken over de zelfstandigheid van Bunschoten synchroon met het handelen er naar.
Voorts kon de SVP wederom niet instemmen met de verlenging van tuchtmaatregelen tegen een burger. Daar dit hele gebeuren de minder leuke kanten van het raadslidmaatschap betreft zal ik er hier nu niet veel over schrijven. Het voorstel vind de SVP rijp voor vernietiging door de Kroon en de procedure richting Minister Plasterk is ingezet. Daar de heer Nicolai mijn voorzet om me voor het dankgebed binnenboord te houden niet in het doel schopte nam ik maandagavond wat eerder afscheid om in mijn eigen bedje tot Hem te naderen. Laten we het maar houden op wederzijds onbegrip. De bijdragen van de SVP in deze vergadering zijn allen integraal te lezen op de partij website www.svpbunschoten.nl

1 opmerking:

  1. IK heb met de KERST gebeden een voor gebed en een sluiting maar wat eerst moest en het laatst vind ik niet belangrijk ik heb mijn handen gevouwen en gebeden en wat een ander er van zou mogen denken zou mij persoonlijk een worst wezen. Ik denk dat ik per dag mer mijn handen samen vouw om hem te bedanken....

    BeantwoordenVerwijderen